Vinul roşu ţine cardiologul la distanţă. O demonstrează două studii, publicate în WebMD. Cercetătorii germani de la Universitatea din Ulm au demonstrat că antioxidantul care se găseşte în seminţele şi pieliţa strugurilor roşii funcţionează ca un scut împotriva bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului şi tulburările neurovegetative, precum Alzheiemer.
Testele de laborator au demonstrat că resveratrolul inhibă înmulţirea celulelor grase şi, de asemenea, activează sirtuina, o proteină care are efect antiinflamator, odată cu reducere obezităţii şi a altor boli metabolice reducându- se şi riscul cardiac.
De asemenea, cercetătorii de la Institutul Tehnologic din Haifa, Israel, au demonstrat că vinul roşu îmbunătăţeşte sănătatea va selor de sânge, normalizează tensiunea arterială, prevenind blocarea arterelor. "100-150 de ml pe zi au acţiune benefică asupra inimii, însă trei pahare de vin roşu au efect invers, cresc pulsul şi tensiunea arterială. Vinul alb nu are aceleaşi efecte benefice, dar e o alternativă bună pentru hipertensivi şi pentru cei care suferă de tahicardie", explică cardiologul Luminiţa Iliuţă in Evenimentul Zilei.
Poţi intra pe acest site numai dacă declari pe propria răspundere, prin selectarea datei tale de nastere, ca ai împlinit 18 ani, vârsta legală la care este permis consumul de băuturi alcoolice in România.