Potrivit unui raport publicat in American Journal of Geriatric Psychiatry, persoanele cu varsta peste 60 de ani care consuma saptamanal intre unul si 28 de pahare cu vin sau bere (dar si bauturi alcoolice tari, in cantitate mica) au cu 30% mai putine sanse de a se imbolnavi de Alzheimer fata de cele abstinente.
Mai precis, potrivit studiului realizat de cercetatorii de la dall’Australian National University, riscul de dementa vasculara se reduce cu 25%, si cel legat de alte forme de dementa cu 26%, atat la barbati, cat si la femei.
Nu este deocamdata clar mecanismul prin care un consum moderat de alcool ofera atatea beneficii, scrie Kaarin Anstey, autoarea studiului in cadrul caruia au fost analizate datele cuprinse in 15 cercetari internationale pe aceasta tema, dar o ipoteza ar fi ca acestea sunt legate de capacitatea alcoolului de a reduce inflamatiile si a oferi protectie in fata bolilor cardiace. In urmatoarea etapa, oamenii de stiinta vor examina efectele consumului moderat de alcool la persoane mai tinere, si care sunt tipurile de bauturi al caror consum face cel mai bine sanatatii.
Ei... sa bem atunci nu? Pana dincolo de batranete!
Poţi intra pe acest site numai dacă declari pe propria răspundere, prin selectarea datei tale de nastere, ca ai împlinit 18 ani, vârsta legală la care este permis consumul de băuturi alcoolice in România.