Berea, la fel ca şi vinul roşu şi ceaiul verde, prezintă efecte antiinflamatoare, susţin oamenii de ştiinţă de la Universitatea medicală din Innsbruck (Austria), subliniind că aceste binefaceri pentru sănătate sunt valabile şi cazul berii fără alcool, relatează AFP.
"Pe baza noilor noastre descoperiri, berea trebuie adăugată la lista băuturilor care conţin compuşi cu potenţială acţiune antiinflamatoare", a declarat profesorul Dietmar Fuchs, principalul autor al studiului.
"La fel ca şi în cazul vinului, trebuie păstrat un echilibru având în vedere efectele negative şi pericolele legate de consumul de alcool", a adăugat el.
Efectele pozitive în privinţa sănătăţii umane au putut fi observate la berea fără alcool. "Descoperirile noastre nu trebuie deci percepute ca o încurajare a consumului de alcool", a subliniat Fuchs.
Experimentele în vitro efectuate de echipa de la Biocentrul din Innsbruck au arătat că substanţele active regăsite în bere blochează procesele chimice declanşate de interferon gamma, o proteină care acţionează ca unul dintre principalii mesageri ai sistemului imunitar.
Substanţele din bere inhibă degradarea triptofanului, un aminoacid la originea serotoninei ("hormonul fericirii"), şi deci acest proces ar fi la originea "efectelor calmante" ale berii, în opinia cercetătorilor austrieci
Poţi intra pe acest site numai dacă declari pe propria răspundere, prin selectarea datei tale de nastere, ca ai împlinit 18 ani, vârsta legală la care este permis consumul de băuturi alcoolice in România.